Wynajem odzieży roboczej – czy to się opłaca?

Wynajem odzieży roboczej nie jest tak popularny, jak zwykły zakup potrzebnych zabezpieczeń dla pracowników, jednak chcemy przyjrzeć się bliżej temu tematowi i sprawdzić jakie są wady i zalety takiego rozwiązania. Wynajem ubrań roboczych nazywany jest często serwisem odzieży roboczej lub rentalem odzieży roboczej. Polega na zaopatrzeniu firm we wszystkie kwestie związane z odzieżą roboczą ale nie tylko.

 Firma świadcząca taką usługę jest odpowiedzialna za:

  • odpowiedni dobór odzieży ochronnej do stanowisk pracy,
  •  dostarczenie do klienta czystych ubrań  zgodnie z ustalonym wcześniej terminem,
  • odbiór zużytych ubrań,
  •  pranie używanej odzieży,
  •  ewentualną pielęgnację lub naprawę,
  • uzupełnianie braków,
  • płynna cyrkulacja zaopatrzenia.
     

Plusy współpracy z najemcą odzieży roboczej

Przede wszystkim wygoda. Klient nie musi się martwić o kwestie logistyczne, jak i kwestie przechowywania, ponieważ firma świadcząca takie usługi często tworzy dla Ciebie magazyn lub specjalne szafki (w zależności od zapotrzebowania). Jeżeli lubisz współprace długoterminowe – zapewne jako kolejną zaletę uznasz to, że kontrakt z wykonawcą podpisywany jest na 2-3 lata. Dodatkowo cała odpowiedzialność za dobór odzieży roboczej, z odpowiednimi normami i zabezpieczeniami do danych stanowisk bierze na siebie podmiot realizujący usługę.

 

Minusy współpracy z najemcą odzieży roboczej

Przejdźmy teraz do wszystkich „ale”, które występują przy tego typu przedsięwzięciach. Po pierwsze – koszty obsługi. Są one o wiele wyższe niż w momencie, gdy decydujesz się na zwykły zakup w hurtowni BHP.

Na fakt, że koszty są wyższe składa się m.in.

  •  magazynowanie,
  •  odpowiedzialność za dobór odpowiedniej odzieży zabezpieczającej
  •  dochodzą również dodatkowe rzeczy tj. pranie, układanie, sortowanie, prasowanie,
  •  koszty logistyczne.

Po drugie – określenie poziomu czystości odzieży roboczej. Chodzi tutaj o fakt, że tego typu firmy często oszczędzają na kwestiach związanych z proszkami, czy płynami do prania. Wpływa to nie tylko na ogólną jakość obsługi ale również na jakość odzieży, która przez nieodpowiednią konserwację może szybciej się zniszczyć.

Po trzecie innym, ważnym aspektem wynajmu odzieży roboczej, są kwestie wykupu odzieży. Każdy kontrakt ma wbudowany zapis, który niejako wiąże wynajmującego odzież z wynajmującym. W przypadku zakończenia współpracy lub chęci zakończenia kontraktu przed datą jego zapadalności, zgodnie z umową klient musi wykupić odzież od firmy świadczącej usługi serwisu odzieży roboczej. Tu języczkiem uwagi jest wartość tej odzieży.

Po czwarte wspomniana wcześniej umowa długoterminowa może dla większości okazać się dużym minusem.

Zatem jakie rozwiązanie wybrać?

Jak widzisz mankamentów takiego rozwiązania jest więcej niż plusów. Przy standardowym zakupie odzieży roboczej każda hurtownia BHP posiada swoich doradców, którzy dobiorą ubrania odpowiednio do stanowisk i zagrożeń, podobnie jak w przypadku wynajmu. Dodatkowo koszty są niższe, a obsługa klienta jest na podobnym poziomie.  Nie musisz martwić się o dostawy – ponieważ przy odpowiednim działaniu magazynu takich hurtowni, paczki wysyłane są do klientów bardzo szybko, firmami kurierskimi, które są sprawdzone. Przynajmniej tak to działa u Nas! Dodatkowo na każdej odzieży możemy nanieść Twoje logo. 

Jeżeli zależy Ci na niższych kosztach ale równie sprawnej obsłudze, odpowiednio dobranej odzieży i szybkiej dostawie napisz do Nas - sprostamy Twoim wymaganiom! 

Zapraszamy do zapoznania się z naszą aktualną ofertą https://www.walaszko.pl/odziez-robocza-k1.html

Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie ofertowe