Kaizen - czyli jak zaangażować pracowników w poprawę zasad BHP w Twojej firmie?

         

Każdy właściciel wie jak wygląda prowadzenie firmy. Wpadasz rano pracownicy zgłaszają mnóstwo problemów, kwestii do omówienia. Kiwasz głową, bo chcesz wychodzić na zaangażowanego szefa ale z tyłu głowy masz już myśl dotyczącą spotkania z ważnym klientem popołudniu. Starasz się wychwycić chociaż jakąś część opinii Twoich pracowników, ale nie masz czasu ich spisać, bo Twoja skrzynka pocztowa pęka w szwach, a telefon robi się gorący od nieodebranych połączeń. Krótko mówiąc DZIEJE SIĘ. Co zrobić, aby pracownicy poczuli, że ich zdanie w firmie się liczy, a Ty naprawdę bierzesz sobie do serca ich kwestie bezpieczeństwa i komfortu?

 Kaizen. Jedno słowo, za którym kryje się rozwiązanie Twojego problemu.

Abyś dobrze zrozumiał na czym to polega przypomnimy Ci, że jest to filozofia zarządzania. Rozwinęła się w Japonii odbudowującej gospodarkę po drugiej wojnie światowej. Na zachodzie została rozpropagowana w latach 80’ przez Masaaki Imai, założyciela Kaizen Institute. Samo słowo można z japońskiego przetłumaczyć jako „dobra zmiana”. Jej najważniejszymi założeniami są ciągłe doskonalenie oraz wspomniane już małe kroki. Pierwotnie Kaizen stosowano w przedsiębiorstwach produkcyjnych, takich jak Toyota, by utrzymać najwyższą jakość i usprawnić działalność operacyjną oraz zadbać o bezpieczeństwo.

W tej filozofii to zespół jest inicjatorem zmian.

Zazwyczaj są one tworem kadry menadżerskiej. Dobrze wiesz, że ten manager siedzi najczęściej zamknięty w gabinecie, oderwany od miejsca pracy innych, od punktu operacyjnego. Z tego powodu jego pomysły są oparte tylko na teorii i przewidywaniu, co nie zawsze przekłada się na faktycznie zapotrzebowanie na zmiany. Warto pytać swoich pracowników co sądzą o miejscu pracy, czego im potrzeba, aby poczuli się bezpieczniej.

Wprowadź filozofię Keizen do swojej firmy i zobacz jak pracownicy angażują się w tworzenie, zabezpieczanie i usprawnianie miejsca pracy.

Pozwól im wyrazić opinię na temat bezpieczeństwa, komfortu pracy. Możesz to zrobić za pomocą wniosków ale również spotkań raz w miesiącu. Dzięki temu będziesz miał pewność, że zmiany, które wprowadzasz nie będą oparte tylko na teorii, a zespół odbierze je o wiele bardziej pozytywnie, niż te, które są wprowadzane bez wcześniejszych ustaleń.

Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie ofertowe